*Anda Keliru Wahai Pembakar Bendera Tauhid*

Wahai pembekar Bendera Tauhid

Jika anda kira bahwa yang anda bakar adalah bendera HTI. Maka anda keliru besar. Yang anda bakar adalah bendera Rasulullah. Bendera yang dibawa kaum muslimin dalam setiap peperangan. Bendera yang dipertahankan oleh Abdullah bin Ummi Maktum (sahabat Nabi yang buta) hingga menemukan syahidnya. Bendera yang dibawa  Ali bin Abi Thalib hingga takluk benteng Khaibar. Bendera yang dijaga dan dipertahankan para panglima perang Mu'tah hingga  satu persatu menemui syahidnya.

Wahai pembakar bendera tauhid

Jika anda kira telah membakar bendera HTI. Maka anda juga keliru. Anda telah membakar amarah umat Islam sedunia. Anda telah menjadikan darah kami mendidih dan dada kami bergemuruh. Kami adalah anak-anak panah Islam yang siap dilepaskan untuk membela kemulian Islam.

Wahai pembakar Bendera Tauhid

Jika dengan membakar bendera tauhid anda kira menjaga keutuhan NKRI. Anda juga keliru. Anda justru sedang mengoyak keutuhan dan persatuan negeri ini. Potensi konflik begitu dekat di depan mata. Para ulama, tokoh umat dan pemuda Islam siap bergerak menuntut anda.

Wahai pembakar Bendera Tauhid

Apa yang anda lakukan sudah kelewat batas. Perilaku anda adalah istihza (menghina dan mengolok-olok) simbol Islam. Jika anda lakukan dengan keyakinan dan kebencian maka anda telah jatuh pada kekafiran. Jika bukan atas dasar keyakinan dan kebencian maka tetap saja anda telah terjatuh pada maksiat yang luar biasa haram atau syadîd at tahrîm.

Wahai pembakar Bendera Tauhid
 *Segeralah bertaubat sebelum terlambat*

Bjm, 14 Shafar 1440 H
Wahyudi Ibnu Yusuf (Khadim Majlis Darul Ma'arif)

Komentar

Postingan populer dari blog ini

DAKWAH, FARDHU ‘AIN ATAU FARDHU KIFAYAH?

MENGUPAS KAIDAH “MÂ LÂ YATIMMU Al-WÂJIB ILLÂ BIHI FAHUWA WÂJIB”

CARA DUDUK TASYAHUD AKHIR MENURUT 4 MADZHAB